Презентації

Поетика містичного : [колективна монографія] / упорядк. О. Червінської. – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2011. – 320 с.

 У монографії, з метою висвітлення плідної ідеї „містичного” як окремого локусу сучасної поетики, зібрано разом концепти, що окреслюють можливі перспективи розвитку означеної теми. Містичне розглядається в категоріальних контурах поетики й береться в репрезентативних проекціях світового літературного досвіду Нового часу, включно з розглядом сучасних генологічних модифікацій словесних текстів.

Для науковців, аспірантів, студентів гуманітарних спеціальностей.


ЗМІСТ

Інтродукція


Питання містичного

в сучасному вітчизняному науковому контексті

(від упорядника)

 

МІСТИЧНЕ ЯК КАТЕГОРІЯ ПОЕТИКИ

 

Ризиковані контури

та парадокси містичного

(Ольга Червінська) ▪ с. 13.

Декілька зауважень про категорію містичного у літературі

(Роман Мних) ▪ с. 47.

Біблійний ґлокалізм у художній літературі versus літературна традиція та інтертекстуальність: назад у майбутнє

(Ігор Набитович) ▪ с. 59.

Символ у поетиці містичного

(Зоряна Лановик, Мар’яна Лановик) ▪ с. 80.


МІСТИЧНЕ

В ПРОЕКЦІЯХ ЛІТЕРАТУРНОГО ДОСВІДУ

 

Німецький романтизм і містичне

(Борис Шалагінов) ▪ с. 117.

Розуміння містичного

в сучасній японській літературі

(Коіті Ітокава) ▪ с. 162.

Містичні мотиви єврейської кабалістики у збірці Пауля Целана „Троянда нікому” 

(Петро Рихло) ▪ с. 168.

Мона Ліза – „Жінка без властивостей”: експресіоністська проекція містичного досвіду в новелі Ґеорґа Гайма „Злодій” 

(Світлана Маценка) ▪ с. 187.

Містичне як прийом: постмодерні примари Хайгейтського цвинтаря

(Наталія Висоцька) ▪ с. 209.

Містика і містифікація як контрапункт художнього тексту Айріс Мердок

(Альона Матійчак) ▪ с. 226.

Трансгресія містичної реальності Ф. Достоєвського у практику письма Жоржа Бернаноса

(Роман Дзик) ▪ с. 264.

Модус містичного в новітніх рекламних зразках

(Алла Сажина) ▪ с. 286.

 

Кода

 „Від екзальтацій до роздратування”:

що повинна сказати про містику філологія? (Корабльов Олександр) ▪ с. 302.

 

ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК


Червінська О.В., Зварич І.М., Сажина А.В. Психологічні аспекти актуальної рецепції тексту: Теоретико-методологічний погляд на сучасну практику словесної культури: Науковий посібник. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2009. – 284 с.

 

Висвітлюється один із актуальних фрагментів сучасної літературної теорії, пов’язаний з психологічними засадами сприйняття літературної продукції: від давніх текстів, заснованих на міфологенному компоненті, до нових зразків, осібно таких, як словесна реклама. Подається історія усвідомлення ідеї рецепції в діахронічному зрізі та формування рецептивної теорії наприкінці ХХ ст., розкриваються її провідні положення та відповідний термінологічний інструментарій. Сенс та методологічні повноваження рецептивної поетики як поетики сприйняття художньої спадщини безпосередньо мотивуються психологічними факторами дискурсивної практики.
Для науковців,  аспірантів, студентів гуманітарних спеціальностей.


ЗМІСТ

Розділ І

КОМПЛЕКС ІДЕЙ РЕЦЕПТИВНОЇ ПОЕТИКИ

В АКТУАЛЬНІЙ МЕТОДОЛОГІЧНІЙ ПЕРСПЕКТИВІ

Про формування рецептивної теорії

Провідні ідеї рецептивної теорії

Реципієнт як об’єкт художньої та наукової думки

Сучасне ставлення до художньої цілісності

Повноваження рецепції

Критика як рецептивна інституція

Актуальність рецептивної теорії у науковому дискурсі

Специфічні параметри рецептивної поетики

Оповідні інстанції у текстовому просторі

Рецептивні ресурси тексту в аспекті психологічного потенціалу читача

Специфіка парадигми „театральний реципієнт”

 

Розділ ІІ

ПСИХОЛОГІЧНІ ТА СТРУКТУРНО-СЕМАНТИЧНІ АСПЕКТИ МІФОЛОГЕННОЇ ОСНОВИ ХУДОЖНЬОЇ ТРАДИЦІЇ

Специфіка міфологічного дискурсу

Міф в онтологічній площині

Транзитивні аспекти міфологічного досвіду

Архетипне моделювання міфу та його національні домінанти

Психологічна мотивація механізмів становлення міфотипології

Транзитивність сюжету про Атлантиду

Екстраполяція теми

 

Розділ ІІІ

РЕЦЕПТИВНО-ПСИХОЛОГІЧНА МОТИВАЦІЯ

ЖАНРОВОЇ ПРИРОДИ РЕКЛАМИ

Реклама як специфічний об’єкт словесної культури

Реклама у контексті загальнокультурного

масово-комунікаційного простору

Феномен „реклама” в історичній перспективі

Реклама як зразок віртуальної реальності

Сучасні класифікації рекламного жанру

Психологічна мотивація сприйняття рекламного тексту

Психологічні маркери рекламних творів

Реклама в контексті риторичного мистецтва

Інтерпретація транзитивних сюжетів та образів у рекламі

Гендерний ферментивний компонент рекламного жанру

Методологічний сенс ідей рецептивної естетики

в аналізі рекламного твору

Основні акценти взаємодії автора та реципієнта: між грою та агресією

Функціонування реклами в системі літературного жанротворення


На завершення
Іменний покажчик

 

*Всі видання можна замовити через e-mail: o.chervinska(вухо)chnu.edu.ua